Zespół Szkół Elektronicznych

im. Bohaterów Westerplatte w Radomiu

Technik programista
Uczniowie, którzy podejmą naukę na nowym kierunku oferowanym przez Zespół Szkół i Elektronicznych, zdobędą wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z kwalifikacji zawodowych w zakresie projektowania baz danych i stron internetowych oraz programowania i testowania aplikacji.
TECHNIK INFORMATYK
Podejmując naukę w zawodzie technik informatyk uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania oraz eksploatacji komputera i urządzeń peryferyjnych, projektowania i wykonywania lokalnych sieci komputerowych, administrowania tymi sieciami, projektowania baz danych i administrowania bazami danych, tworzenia stron www i aplikacji internetowych, administrowania tymi stronami i aplikacjami.
TECHNIK AUTOMATYK
Automatyka to dziedzina techniki i nauki, która zajmuje się zagadnieniami sterowania różnorodnymi procesami, głównie technologicznymi i przemysłowymi (zwykle bez udziału lub z ograniczonym udziałem człowieka).
TECHNIK MECHATRONIK
Podejmując naukę w zawodzie mechanik automatyki przemysłowej i urządzeń precyzyjnych uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania układów automatyki przemysłowej, montowania urządzeń precyzyjnych, uruchamiania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych, obsługiwania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych.
TECHNIK ELEKTRONIK
Podejmując naukę w zawodzie technik elektronik uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: instalowania oraz konserwowania urządzeń elektronicznych, użytkowania urządzeń elektronicznych, naprawy urządzeń elektronicznych.

To niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych.

W  „cookies”, składających się z szeregu liter i cyfr, znajdują się różne informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, np. tych wymagających autoryzacji – m.in. podczas logowania do konta pocztowego czy sklepu internetowego.

Wszystkie działające w internecie serwisy – wyszukiwarki, strony informacyjne, newsowe, sklepy internetowe, strony urzędów państwowych i innych instytucji publicznych, mogą prawidłowo działać dzięki wykorzystaniu „cookies”.

Ciasteczka umożliwiają także m.in. zapamiętanie naszych preferencji i personalizowanie stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam. Dzięki „cookies” możliwe jest też rejestrowanie produktów i usług czy głosowanie w internetowych ankietach.

Dane osobowe gromadzone przy użyciu „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika, czyli np. zapamiętania logowania do serwisu czy zapamiętania towarów dodanych do koszyka w sklepie internetowym. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Co nam dają cookies?

Dzięki „cookie” korzystanie ze stron internetowych jest łatwiejsze i przyjemniejsze a ich zawartość – teksty, zdjęcia, ankiety, sondy, ale również reklamy – jest lepiej dopasowana do oczekiwań i preferencji każdego użytkownika internetu.

„Cookies”:

  • umożliwiają zapamiętywanie naszych odwiedzin na stronie i naszych preferencji dotyczących tej strony (m.in. język strony, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
  • pozwalają sklepom internetowym polecać nam produkty związane z tymi, które zazwyczaj wybieramy, które mogą nas potencjalnie zainteresować;
  • pomagają przechowywać towary wrzucone przez nas do zakupowego koszyka w sklepach online;
  • umożliwiają korzystanie z kont w serwisach;
  • pozwalają być zalogowanym do serwisu na każdej z dostępnych w danej witrynie podstron;
  • sprawiają, że nie widzimy wciąż i wciąż tej samej reklamy czy ankiety do wypełnienia;
  • pozwalają na prezentację nam reklam w sposób uwzględniający nasze zainteresowania czy miejsce zamieszkania – w ten sposób reklamy, dzięki którym korzystanie z wielu serwisów internetowych może być bezpłatne, mogą informować nas o potencjalnie interesujących nas produktach i usługach;
  • pozwalają tworzyć anonimowe statystyki odwiedzalności serwisów.

Dzięki „cookies” właściciele i wydawcy serwisów internetowych są w stanie ocenić realne zainteresowanie swoimi serwisami, mogą lepiej poznać oczekiwania i preferencje użytkowników, zrozumieć sposób w jaki użytkownicy korzystają z ich serwisów oraz, korzystając z najnowszych rozwiązań technologicznych, mogą stale udoskonalać swoje serwisy internetowe czyniąc je jeszcze przyjaźniejszymi i lepiej dostosowanymi do naszych potrzeb.

Co powinniśmy wiedzieć o „cookies”?

Nie służą identyfikacji użytkowników i na ich podstawie w żaden sposób nie jest ustalana czyjakolwiek tożsamość;

  • „cookies” identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał stronę;
  • dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach;
  • nie są szkodliwe ani dla nas ani dla naszych komputerów, czy smartfonów – nie wpływają na sposób ich działania;
  • nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach;
  • domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył;
  • na podstawie naszych zachowań na odwiedzanych stronach internetowych przekazują do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej dopasowana do indywidualnych preferencji.

Podstawowe rodzaje ciasteczek

„Cookies” sesyjne – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te cookies są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub funkcjonalności działały poprawnie.

„Cookies” stałe – dzięki nim korzystanie z często odwiedzanych stron jest łatwiejsze (np. zapewniają optymalną nawigację, zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści etc.). Te informacje pozostają pamięci przeglądarki przez dłuższy okres. Czas ten zależy od wyboru, którego można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Ten rodzaj cookies zezwala na przekazywanie informacji na serwer za każdym razem, gdy odwiedzana jest dana strona. Stałe cookies są również nazywane jako tzw. śledzące „cookie” (ang. tracking cookies).

„Cookies” podmiotów zewnętrznych – (ang. third parties cookies) – to informacje pochodzące np. z serwerów reklamowych, serwerów firm i dostawców usług (np. wyszukiwania albo map umieszczanych na stronie) współpracujących z właścicielem danej strony internetowej. Ten rodzaj cookie pozwala dostosowywać reklamy – dzięki którym korzystanie ze stron internetowych może być bezpłatne – do preferencji i zwyczajów ich użytkowników. Pozwalają również ocenić skuteczność działań reklamowych (np. dzięki zliczaniu, ile osób kliknęło w daną reklamę i przeszło na stronę internetową reklamodawcy). Na podstawie informacji pozyskanych z tych cookies można tworzyć tzw. ogólne profile użytkowników, dzięki którym mężczyźni interesujący się finansami i samochodami (odwiedzający strony o tej tematyce) zobaczą reklamy dopasowane do ich potencjalnych zainteresowań, a nie np. reklamę kobiecych kosmetyków.

Zarządzanie cookies

Pamiętaj, że masz możliwość samodzielnego zarządzania „cookies”. Umożliwiają to np. przeglądarki internetowe, z których korzystasz. W najpopularniejszych przeglądarkach masz możliwość:

  • zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
  • zarządzania cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn;
  • określenia ustawień dla różnych typów „cookie”, na przykład akceptowania plików trwałych jako sesyjnych itp.;
  • blokowania lub usuwania cookies.

Efektem zmiany ustawień w przeglądarce, w zależności od wybranej opcji, może być utrata możliwości korzystania z niektórych serwisów i usług lub z niektórych funkcji w nich dostępnych.

 

revcoll.com

solidarni banner 2

Czy wiesz ile zdolnych dzieci w Twojej dawnej szkole potrzebuje wsparcia?

Bądź solidarnym absolwentem! Wejdź na www.solidarni.org.pl i wpłać na stypendia!

 

Zapraszamy serdecznie do zapoznania się z nowym programem stypendialnym Solidarni, w którym nasza szkoła bierze czynny udział! Program prowadzi Fundacja Świętego Mikołaja (www.mikolaj.org.pl).

Celem programu jest zbiórka pieniędzy na stypendia dla zdolnych uczniów, których sytuacja finansowa uniemożliwia rozwijanie talentów i umiejętności. Państwo, wpłacając na stypendia w naszej szkole, dają niezwykle ważną szansę obecnym uczniom – na dalszą edukację i spełnienie marzeń!

Oś programu stanowi portal stypendialny www.solidarni.org.pl. Jest on pośrednikiem pomiędzy absolwentami i szkołami. Nasza szkoła ma już swój profil, znajdują się tam informacje dotyczące naszej szkoły, a także kwota, która udało nam się dotychczas zebrać.

Program wspiera też wiele sławnych osób – aktorów, dziennikarzy, piosenkarzy…

To projekt, który może naprawdę dużo zmienić…! Nie trzeba od razu przekazywać dużych kwot. By ufundować stypendium wystarczą niewielkie, ale regularne wpłaty kilku osób!

Zapraszamy!! www.solidarni.org.pl

Jeśli chcesz otrzymać stypendium finansowe zapoznaj się z regulaminem następnie wpyełnij wniosek. Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy dostarczyć do koordynatora projektu Pana Dariusza Sajak.

Szanowni Państwo ! Profesorowie, Rodzice uczniów i Drodzy Absolwenci Zespołu Szkół Elektronicznych w Radomiu. Zwracamy się z serdeczną prośbą o przekazanie pieniędzy na stypendia dla uczniów naszej szkoły poprzez przekazanie 1% podatku na subkonto szkoły.

Wystarczy w rocznym zeznaniu podatkowym (PIT): - obliczyć 1% podatku, - wpisać obliczoną sumę w rubryce dotyczącej przekazania 1%, - wpisać nazwę organizacji Fundacja Świętego Mikołaja, - wpisać numer KRS 0000126602 - w rubryce informacje uzupełniające (cel szczegółowy) należy koniecznie!!! wpisać numer subkonta szkoły: 05 1090 0004 9149 0000 0000 0094.

Prosimy również osoby, które są lub były jakkolwiek związane z naszą szkołą i nie jest im obojętny los zdolnych uczniów, aby wpłacali na fundusz stypendialny „Solidarni” nawet kwoty drobne; 10, 20, 50 zł. Z przeznaczeniem dla uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych w Radomiu.

Dziękuję w imieniu uczniów i Komisji stypendialnej.

Z wyrazami szacunku. Dariusz Sajak 

revcoll.com

Obrona Westerplatte 1-7 września 1939r.

W okresie międzywojennym na Westerplatte znajdowała się polska Wojskowapatron ZSE Składnica Tranzytowa.Zgodnie z postanowieniami Ligi Narodów z 9 XII 1925 Polska uzyskała prawo do stacjonowania na terenie Wolnego Miasta Gdańska oddziału wartowniczego w sile 88 żołnierzy (2 oficerów, 20 podoficerów i 66 szeregowców). 31 XII 1925 Polska przejęła teren Westerplatte. W 1939 wobec zaostrzenia się stosunków niemiecko-polskich, załogę Westerplatte wzmocniono o 94 żołnierzy (w tym 3 oficerów i 1 lekarza) i wyposażono w broń piechoty: 4 moździerze; 2 działka ppanc. 37 mm i działo piechoty 75 mm oraz 16 CKM (ciężkich karabinów maszynowych), 17 RKM (ręcznych karbinów maszynowych) i 8 LKM (lekkich karabinów maszynowych); 160 karabinów, 40 pistoletów, ok. 1000 granatów. Dowódcą garnizonu został mjr Henryk Sucharski, a jego zastępcą kpt. F. Dąbrowski. Na Westerplatte znajdowało się 5 betonowych wartowni i przystosowane do obrony koszary. W sierpniu zostały zbudowane umocnienia polowe.

Wpis w kalendarzu z datą 31 sierpnia 1939 roku, jakby proroczo, mówił: „Pamiętaj, że jesteśmy strażnikami ujścia Wisły„.

Uczniowie ZSE na Westerplatte

25 VIII 1939 przybył do Gdańska pod pretekstem „wizyty kurtuazyjnej” niemiecki pancernik szkoleniowy „Schleswig-Holstein”. 1 września o godzinie 4.47 dowódca okrętu komandor Gustav Kleikamp wydał rozkaz otwarcia ognia. W następnej minucie, co precyzyjnie zanotowano w dzienniku bojowym okrętu, padła pierwsza salwa w kierunku Westerplatte. Później uznana za pierwsze strzały Drugiej Wojny Światowej.

„4.45 – szturm na Westerplatte. Ogień z pancernika. Pierwsi ranni i zabici. Rozbicie działa (26 strzałów).” – zanotował pod datą pierwszego września dowódca załogi Westerplatte major Henryk Sucharski.

Pół godziny wcześniej polską załogę Wojskowej Składnicy Transportowej poderwał wystrzał z pistoletu. Na lądzie byli już niemieccy żołnierze z kompanii szturmowej, od tygodnia ukrywający się pod pokładem pancernika. Po ostrzale z pancernika Niemcy zaatakowali z lądu. Sądzili, że na Westerplatte nie ma już żywych. Polacy pozwolili im podejść na odległość strzału. W czasie kontrataku zginęła ponad połowa żołnierzy z doborowej kompanii szturmowej pancernika „Schleswig-Holstein”. Niemcy wycofali się.

Uczniowie ZSE na Westerplatte

W pamiętniku jednego z niemieckich marynarzy czytamy – „Jesteśmy zaskoczeni dzielnością Polaków. Walczą jak lwy. Generał Eberhardt uważa, że nawet trzy kompanie nie dadzą im rady. Potrzebujemy wsparcia z powietrza„. Przeciwko obrońcom Westerplatte Niemcy wysyłali 60 samolotów. „Detonacja za detonacją jak uderzenia w gigantyczny bęben, którym jest Westerplatte” – zanotował niemiecki korespondent wojenny Hugo Landgraf. „Westerplatte, broni się nadal” – podało polskie radio.

Major Henryk Sucharski pod datą 7 września zanotował: „4.30 – 7.30 ostatnie ostrzeliwanie Westerplatte. Zniszczenie wartowni. Następnie silne półtora godzinne natarcie. Odparte. Decyzja poddania się i między 10 a 11 oddanie Westerplatte. Uznanie, iż pada od nieprzyjaciela. Przekazanie Westerplatte. Gratulacje od generała Eberhardta i dowódcy ‚Schleswig-Holsteina’. Następnie transport do Langfuhr.” Przez tydzień „Schleswig-Holstein” wystrzelił na Westerplatte 260 ton amunicji. Zginęło 15 Polaków, 50 zostało rannych. Straty niemieckie to prawie 400 zabitych.

Światowa prasa, pisząc o walkach na Westerplatte, w patetycznych słowach składała hołd polskim żołnierzom. Nawet oficjalne źródła niemieckie, bezpośrednio po kapitulacji Westerplatte, nie szczędziły słów uznania jego obrońcom. Radio Berlin informowało, że polskiemu dowódcy pozostawiono szablę w uznaniu dla zaciętego oporu załogi. Już jednak kilka dni później niemieckie ministerstwo propagandy zakazało publikowania zdjęcia majora Sucharskiego i zabroniło używania słowa „dzielni” w odniesieniu do Polaków.

 

Uczniowie ZSE na Westerplatte Uczniowie ZSE na Westerplatte  Uczniowie ZSE na Westerplatte  Uczniowie ZSE na Westerplatte