Nasza szkoła przeszła pomyślnie weryfikację firmy MikroTik i przystąpiła do programu MikroTik Academy.
Firma MikroTik jest światowym producentem sprzętu sieciowego opartego o system RouterOS.
Jako uczestnik programu Mikrotik Academy, szkoła może zaoferować uczniom szkolenia związane z zarządzaniem siecią przy użyciu MikroTik RouterOS.
MTCNA to pierwszy podstawowy certyfikat potwierdzający znajomość budowy sieci komputerowych, adresacji IP, routingu i sieci bezprzewodowych. Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się administracją i utrzymaniem firmowych sieci komputerowych. Dzięki dość obszernej części dotyczącej technologii bezprzewodowych jest wstępem do budowy redundantnych, wysokowydajnych i zaawansowanych sieci bezprzewodowych spotykanych w firmach, hotelach oraz innych miejscach użyteczności publicznej. Szkolenie to (MTCNA) składa się z 9 modułów:
1 – Wstęp
Moduł zawiera informacje na temat:
• Budowy Routerów OS.
• Sposobów zarządzania.
• Zarządzania użytkownikami.
• Podstawy zabezpieczenia dostępu.
2 – DHCP
• Omówienie zasady działania DHCP Server–Client.
• Konfiguracja.
• Address Resolution Protocol (ARP).
• Tryby ARP.
• Tablica ARP RouterOS.
3 – Bridging
• Czym jest bridging?
• Konfiguracja bridge i jego właściwości.
• Konfiguracja mostu bezprzewodowego.
4 – Routing
• Podstawy koncepcji routingu (routing statyczny i dynamiczny).
• Konfigurowanie podsieci z wykorzystaniem routingu statycznego.
5 – Wireless
• Omówienie zasad działania bezprzewodowych sieci w standardzie 802.11a/b/g/n/ac.
• Konfiguracja prostej sieci bezprzewodowej do zastosowania w małym biurze lub domu.
• Omówienie zagadnień związanych z bezpieczeństwem sieci bezprzewodowych.
• Narzędzia do monitorowania sieci bezprzewodowych.
6 – Firewall
• Omówienie podstaw działania firewall.
• Zastosowanie filtrów firewall.
• Konfiguracja Destination NAT.
• Konfiguracja Source NAT.
• Fast Track.
• Listy adresów i ich zastosowanie w regułach Firewall.
7 – QoS (Quality of Service)
• Konfiguracja prostych kolejek pozwalających na ograniczanie ruchu w sieci pomiędzy jej segmentami (target, destination, Burts). Zastosowanie pcq-rate, pcq-limit.
8 – Tunele
• PPP.
• IP Pool.
• PPPoE.
• Adresacja punkt punkt.
• Bezpieczny zdalny dostęp: SSTP, PPTP.
9 – Narzędzia RouterOS
• RouterOS (Email, netwatch, ping, profiler).
• Monitoring (SNMP, wykresy, Interface Network Monitor, Dude).
Dyrektor szkoły - mgr Konrad Witkowski
Dyżur dla rodziców po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.
poniedziałek |
wtorek |
środa |
czwartek |
piątek |
|
WICEDYREKTOR mgr Agnieszka Paździor |
9.00 – 14.30 |
14.40 – 18.40 |
10.35 – 12.35 |
7.00 – 9.00 |
7.00 – 12.30* |
WICEDYREKTOR mgr Sylwia Syta |
10.35 – 12.35 |
8.50 – 9.50 11.30 – 13.30 |
11.30 – 13.30 14.30 – 18.00 |
9.40 – 12.40 |
8.00 – 13.30* |
WICEDYREKTOR mgr inż. Zbigniew Matyga |
7.00 – 10.30 12.30 – 14.30 |
12.30 – 14.30 |
8.30 – 10.30 |
11.30 –13.30 15.20 –18.50 |
7.00 – 11.00* |
KIEROWNIK SZKOLENIA PRAKTYCZNEGO mgr inż. Wojciech Wojciechowski |
15.20 – 18.50
|
7.10 – 8.55
|
7.00 – 15.30
|
8.45 – 14.15
|
|
*Wymiennie co 4 tygodnie dyżur od 12.00 do godz. 17.00
Rekrutacji uczestników do projektu 2023-1-PL01-KA121-VET-000133027 realizowanego w ramach programu Erasmus+ akcji: Mobilność edukacyjna współfinansowanego ze środków Unii Europejskiego
Uczniowie klas 4 klas o kierunku technik automatyk, technik informatyk, technik elektronik, technik mechatronik, technik teleinformatyk, technik programista, zainteresowani wyjazdem na staże do Hiszpanii w w/w programu proszeni są zapoznanie się z regulaminem Regulamin rekrutacji uczestników do projektu „Mobilność i specjalizacja zawodowa kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” realizowanego w ramach programu Erasmus+ akcji: Mobilność edukacyjna współfinansowanego ze środków Unii Europejskiego i wypełnienie w nieprzekraczalnym terminie do 12/04/2024r formularza zgłoszeniowego wraz ze zgodami i wymaganymi zaświadczeniami. Wypełniony i wydrukowany formularz zgłoszeniowy z zaświadczeniami należy osobiście złożyć do p. Wojciecha Popielarskiego sala 312/216.
Formularz zgłoszeniowy ze zgodami
Lista osób zakwalifikowanych do projektu ERASMUS PLUS dostępna będzie w gablocie projektu na pierwszym piętrze w terminie do tygodnia od zakończenia rekrutacji.
Celem Stowarzyszenia są:
a. popularyzowanie Szkoły,
b. skupianie w ramach Stowarzyszenia absolwentów i przyjaciół szkoły dla utrzymania i stałego pogłębiania więzi koleżeńskiej,
c. działanie na rzecz utrzymania, konserwacji i remontów budynków szkoły oraz zagospodarowania terenu wokół niej,
d. działanie na rzecz integracji społeczności szkolnej ze środowiskiem lokalnym,
e. popularyzowanie osiągnięć absolwentów,
f. działania w zakresie kultury fizycznej i sportu,
g. wspieranie działań dydaktyczno - wychowawczych,
h. działania na rzecz nauki, edukacji, oświaty i wychowania,
i. upowszechniania krajoznawstwa oraz wypoczynku młodzieży,
j. działania na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami,
k. promocja i organizacja wolontariatu.
Strona 1 z 4