Zespół Szkół Elektronicznych

im. Bohaterów Westerplatte w Radomiu

Technik programista
Uczniowie, którzy podejmą naukę na nowym kierunku oferowanym przez Zespół Szkół i Elektronicznych, zdobędą wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z kwalifikacji zawodowych w zakresie projektowania baz danych i stron internetowych oraz programowania i testowania aplikacji.
TECHNIK INFORMATYK
Podejmując naukę w zawodzie technik informatyk uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania oraz eksploatacji komputera i urządzeń peryferyjnych, projektowania i wykonywania lokalnych sieci komputerowych, administrowania tymi sieciami, projektowania baz danych i administrowania bazami danych, tworzenia stron www i aplikacji internetowych, administrowania tymi stronami i aplikacjami.
TECHNIK AUTOMATYK
Automatyka to dziedzina techniki i nauki, która zajmuje się zagadnieniami sterowania różnorodnymi procesami, głównie technologicznymi i przemysłowymi (zwykle bez udziału lub z ograniczonym udziałem człowieka).
TECHNIK MECHATRONIK
Podejmując naukę w zawodzie mechanik automatyki przemysłowej i urządzeń precyzyjnych uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania układów automatyki przemysłowej, montowania urządzeń precyzyjnych, uruchamiania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych, obsługiwania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych.
TECHNIK ELEKTRONIK
Podejmując naukę w zawodzie technik elektronik uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: instalowania oraz konserwowania urządzeń elektronicznych, użytkowania urządzeń elektronicznych, naprawy urządzeń elektronicznych.

18 stycznia w ramach projektu „Edukacja szkolna przeciwko wykluczeniu prawnemu” odbyło się w Zespole Szkół Elektronicznych spotkanie edukacyjne dla uczniów klas drugich. Warsztaty zrealizowane zostały przy wykorzystaniu technik aktywizujących w oparciu o autorski program zatwierdzony przesz Ministerstwo Sprawiedliwości. Zajęcia poprowadzone zostały przez doświadczonego trenera z wykształceniem prawniczym. Celem projektu było zapoznanie młodzieży ponadgimnazjalnej z wiedzą na temat funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości oraz prawami i obowiązkami ofiar/świadków.

W czasie zajęć przeprowadzona została symulacja sprawy sądowej, w której uczniowie odgrywali role procesowe: sędziów, prokuratorów, oskarżonych, pokrzywdzonych i świadków w oparciu o zadane studium przypadku. Zajęcia spotkały się z ogromnym zainteresowaniem wśród młodzieży, która poprzez warsztat pogłębiła praktyczną wiedzę z zakresu prawa.