Miło nam poinformować o udziale naszych uczniów w międzynarodowym projekcie, w którym mają możliwość współpracy ze studentami z uniwersytetów z Turcji i Portugalii. Projekt został zgłoszony do konkursu i uzyskał grant w wysokości 10.000,00 €.
Uczestnicy projektu:
- klasa 2P
Zuzanna Jabłońska, Zuzanna Sasin;
-klasa 2TI1
Weronika Majewska, Michał Adam, Tomasz Szczerbiński, Kacper Wojda;
-klasa 2TI2
Adam Prątnicki;
-klasa 2i
Kordian Białek, Dawid Cis, Igor Jakubowski, Maciej Kowalczyk, Adrian Maj,
Jakub Ożdżyński, Jakub Pawelczyk, Jakub Rakowski, Jakub Solecki;
-klasa 2M
Patryk Brzozowski, Mikołaj Dąda, Bartłomiej Krzyżanowski, Seweryn Rola, Kamil Tracz;
-klasa 2TM
Artur Puc, Jakub Szymczak, Adam Trzos.
Projekt SGC2 zapewnia uczniom i studentom możliwość ćwiczenia języka angielskiego poprzez zadania projektowe z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Projekt poświęcony jest nauce języka angielskiego poprzez działania na rzecz walki z izolacją (spotkania międzynarodowe) oraz promowanie odpowiedzialnego zachowania poprzez tworzenie filmów i plakatów cyfrowych w języku angielskim.
Działania projektowe pozwolą uczniom i studentom na wymianę doświadczeń związanych z pandemią. Ten trudny czas, zmusza nas do zamknięcia, ale niekoniecznie do izolacji, zachęca do tworzenia wirtualnych mostów, które umożliwiają przekraczanie fizycznych granic.
Zadania projektowe
Uczniowie ZSE, studenci z wydziału filologii angielskiej (UTH Radom), pielęgniarstwa i marketingu (Uniwersytet Viseu w Portugalii) oraz psychologii (Uniwersytet Ege w Turcji) stworzą ulotki i plakaty na temat COVID-19 i jego wpływu na uczniów i studentów z różnych krajów. W tym celu opublikują swoje prace na stronie SGC2, aby uzyskać komentarze od swoich i innych grup.
Następnie wspólnie ze studentami z Turcji i Portugalii stworzą filmiki, które wezmą udział w międzynarodowym konkursie filmowym.
Celem konkursu jest ukazanie, że wszyscy jesteśmy obywatelami świata, borykamy się z tymi samymi lękami a komunikowanie się w języku angielskim zbliża ludzi i ostrzega innych przed niebezpiecznymi sytuacjami.
Jury w II etapie konkursu, to wykładowcy z Uniwersytetu w Oksfordzie oraz autorzy książek z Wielkiej Brytanii i USA (Jon Hird, John Huges, Kieran Donaghy, Rob Howard).
W październiku 2021 r zadania grup projektowych zostaną zaprezentowane na międzynarodowej konferencji, podczas której poznamy zwycięską grupę. Efektem końcowym projektu będzie publikacja e- książki. Planowany termin publikacji: styczeń 2022 r.
Zespół nauczycieli koordynujących międzynarodowy projekt:
1. Magdalena Dygała – Zespół Szkół Elektronicznych im. Bohaterów Westerplatte, Uniwersytet Technologiczno-Humanistycznym w Radomiu;
2. Maria José Antunes – Uniwersytet Viseu w Portugalii;
3. Susana Amante – Uniwersytet Viseu w Portugalii;
4. lkay Gökçe – Uniwersytet Ege w Turcji.
Trzymamy kciuki za naszych uczniów!!!