Zespół Szkół Elektronicznych

im. Bohaterów Westerplatte w Radomiu

Technik programista
Uczniowie, którzy podejmą naukę na nowym kierunku oferowanym przez Zespół Szkół i Elektronicznych, zdobędą wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z kwalifikacji zawodowych w zakresie projektowania baz danych i stron internetowych oraz programowania i testowania aplikacji.
TECHNIK INFORMATYK
Podejmując naukę w zawodzie technik informatyk uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania oraz eksploatacji komputera i urządzeń peryferyjnych, projektowania i wykonywania lokalnych sieci komputerowych, administrowania tymi sieciami, projektowania baz danych i administrowania bazami danych, tworzenia stron www i aplikacji internetowych, administrowania tymi stronami i aplikacjami.
TECHNIK AUTOMATYK
Automatyka to dziedzina techniki i nauki, która zajmuje się zagadnieniami sterowania różnorodnymi procesami, głównie technologicznymi i przemysłowymi (zwykle bez udziału lub z ograniczonym udziałem człowieka).
TECHNIK MECHATRONIK
Podejmując naukę w zawodzie mechanik automatyki przemysłowej i urządzeń precyzyjnych uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania układów automatyki przemysłowej, montowania urządzeń precyzyjnych, uruchamiania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych, obsługiwania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych.
TECHNIK ELEKTRONIK
Podejmując naukę w zawodzie technik elektronik uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: instalowania oraz konserwowania urządzeń elektronicznych, użytkowania urządzeń elektronicznych, naprawy urządzeń elektronicznych.

Szanowni Państwo Dyrektorzy, serdecznie zapraszam do udziału w konferencji metodycznej – „Reprezentacja i przetwarzanie danych”, połączonej z warsztatami. Jest ona skierowana do dyrektorów szkół oraz nauczycieli: informatyki, edukacji wczesnoszkolnej i innych przedmiotów, zainteresowanych wykorzystaniem technologii informacyjno - komunikacyjnej w szkołach.

Rejestracja uczestników spotkania oraz zapisy na część warsztatową dostępne są na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Warszawie: http://kuratorium.waw.pl/Konferencja-metodyczna-Radom

Liczba miejsc jest ograniczona i o udziale w konferencji decyduje kolejność zgłoszeń. Konferencja przygotowana została we współpracy z Ośrodkiem Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o udziale w konferencji wystawione przez OEIiZK.

W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt z p. Barbarą Słomczyńską pod numerem tel. 22 551 24 34.

Z poważaniem,

Mazowiecki Wicekurator Oświaty

/-/

Dorota Skrzypek

Program

11.00 – Rejestracja

11.30 – Rozpoczęcie konferencji – Aurelia Michałowska, Mazowiecki Kurator Oświaty. Aula szkolna

11.40 – W poszukiwaniu danych – dr Katarzyna Olędzka OEIiZK.

12.20 – Nauczanie programowania: wyzwania i trudności – Maciej Borowiecki, Krzysztof Chechłacz OEIiZK.

13.00 – Propozycje szkoleń – Maciej Borowiecki OEIiZK.

13.15 – przerwa

13.30 – 15.15 Warsztaty do wyboru (sesje równoległe, należy wybrać jedną z poniższych propozycji).

Warsztat 1: nauczyciele klas 1 – 4 S P Michał Grześlak - Komunikacja za pomocą piktogramów (omówienie i uruchomienie w Scratchu wybranych zadań z międzynarodowego konkursu informatycznego Bóbr).

Warsztat 2: nauczyciele klas 4 – 6 S P Jan A. Wierzbicki – Szyfrowanie i roboty (wykorzystanie robotów (Ozoboty) do kodowania i dekodowania informacji).

Warsztat 3: nauczyciele klas 5 – 7 S P Katarzyna Olędzka – Oszczędne kodowanie (zakodowanie liczby za pomocą sygnałów, wybranie algorytmu kodowania, przygotowanie aplikacji w Scratchu).

Warsztat 4: nauczyciele klas 6 - 8 S P, gimnazjum, szkoły ponadpodstawowe Agnieszka Samulska – Szukamy liczb pierwszych - sito Eratostenesa (poszukiwanie liczb pierwszych za pomocą sita Eratostenesa. Uruchomienie aplikacji w Scratchu).

Warsztat 5: nauczyciele klas 7 – 8 S P, gimnazjum, szkoły ponadpodstawowe Maciej Borowiecki – Łamiemy szyfr Cezara (kodowanie i dekodowanie tekstu przy pomocy szyfru Cezara. Wykorzystanie podstawowych algorytmów z podstawy programowej informatyki dla klasy 7-8 do złamania szyfru. Uruchomienie programu w Pythonie).

Warsztat 6: nauczyciele klas 7 – 8 S P, gimnazjum, szkoły ponadpodstawowe Krzysztof Grabowski jako Stowarzyszenie TuRazem - Jak pozyskać pieniądze, na sprzęt do szkoły oraz szkolenia nauczycieli i uczniów.