Zespół Szkół Elektronicznych

im. Bohaterów Westerplatte w Radomiu

Technik programista
Uczniowie, którzy podejmą naukę na nowym kierunku oferowanym przez Zespół Szkół i Elektronicznych, zdobędą wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z kwalifikacji zawodowych w zakresie projektowania baz danych i stron internetowych oraz programowania i testowania aplikacji.
TECHNIK INFORMATYK
Podejmując naukę w zawodzie technik informatyk uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania oraz eksploatacji komputera i urządzeń peryferyjnych, projektowania i wykonywania lokalnych sieci komputerowych, administrowania tymi sieciami, projektowania baz danych i administrowania bazami danych, tworzenia stron www i aplikacji internetowych, administrowania tymi stronami i aplikacjami.
TECHNIK AUTOMATYK
Automatyka to dziedzina techniki i nauki, która zajmuje się zagadnieniami sterowania różnorodnymi procesami, głównie technologicznymi i przemysłowymi (zwykle bez udziału lub z ograniczonym udziałem człowieka).
TECHNIK MECHATRONIK
Podejmując naukę w zawodzie mechanik automatyki przemysłowej i urządzeń precyzyjnych uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania układów automatyki przemysłowej, montowania urządzeń precyzyjnych, uruchamiania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych, obsługiwania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych.
TECHNIK ELEKTRONIK
Podejmując naukę w zawodzie technik elektronik uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: instalowania oraz konserwowania urządzeń elektronicznych, użytkowania urządzeń elektronicznych, naprawy urządzeń elektronicznych.

SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI W RAMACH PROJEKTU
„PRZEZ KSZTAŁCENIE DO SUKCESU”

Do końca roku szkolnego 2016/2017 przewidziane są dla nauczycieli naszej szkoły następujące rodzaje szkoleń realizowanych w ramach Projektu „Przez kształcenie do sukcesu:

  1. I.Szkolenie z zakresu stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych.

Zadanie 1 Typ 1a Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych.

Program szkolenia powinien uwzględniać poniższe zagadnienia:

  1. włączanie umiejętności kluczowych do procesu dydaktycznego,
  2. integrowanie kompetencji informatycznych w zakres nauczania matematyki, nauk ścisłych i przyrodniczych oraz języków,
  3. wprowadzanie do nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych elementów motywacji związanych z podejmowaniem dodatkowych aktywności w tym zakresie przez dziewczęta, co będzie miało pozytywny wpływ na dokonywanie w przyszłości wyborów zawodowych bez względu na stereotypowe postrzeganie poszczególnych gałęzi wiedzy,
  4. wspomaganie uczniów osiągających słabe wyniki w przedmiotach z kompetencji kluczowych oraz w jaki sposób wspierać w rozwijaniu zainteresowań uczniów zdolnych,
  5. wykorzystywanie metod aktywizujących, w tym nowoczesnych metod pedagogicznych, komunikacji i umiejętności interpersonalnych,
  6. rozwijanie twórczego myślenia i kreatywności u uczniów,
  7. interdyscyplinarne podejście do nauczania kompetencji kluczowych.

Szkolenie realizowane dla 10 grup (po około 17 osób w grupie), po 24 godziny dla każdej z grup.

W szkoleniu przewiduje się udział co najmniej 13 nauczycieli przedmiotów: język polski, języki obce, matematyka, geografia, biologia, fizyka, chemia z naszej szkoły.

  1. II.Szkolenie z zakresu włączania TIK w proces dydaktyczny.

Zadanie 7 Typ 3b Podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli wszystkich przedmiotów, w tym w zakresie korzystania z narzędzi TIK zakupionych do szkół oraz włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego.

Program szkolenia powinien uwzględniać poniższe zagadnienia:

  1. narzędzia ICT wspomagające nauczanie,
  2. wykorzystanie wolnych licencji w pracy nauczyciela,
  3. komputer w pracy nauczyciela szkoły ponadgimnazjalnej,
  4. możliwości sieciowe w pracy szkoły,
  5. aplikacje wspomagające pracę nauczyciela,
  6. platforma edukacyjna w pracy nauczyciela.

Szkolenie realizowane w formie blended learning dla 24 grup (po 5 osób w grupie), po 40 godzin dla każdej z grup.

W szkoleniu przewiduje się udział co najmniej 15 nauczycieli różnych przedmiotów z naszej szkoły.

  1. III.Szkolenie z zakresu rozwijania kompetencji cyfrowych nauczycieli z zakresu bezpieczeństwa w sieci.

Zadanie 8 Typ 3b Program rozwijania kompetencji cyfrowych nauczycieli z zakresu bezpieczeństwa w sieci

Program szkolenia powinien uwzględniać poniższe zagadnienia:

  1. pojęcie i ewolucja sieci,
  2. model referencyjny OSI,
  3. podstawy sieci,
  4. typy sieci,
  5. protokoły sieciowe,
  6. konfiguracja urządzeń do pracy w szkolnej sieci,
  7. konfiguracja i zabezpieczenie szkolnej sieci,
  8. przełączniki, routing, protokoły tasowania,

sieci wirtualne VLAN

Szkolenie będzie trwało 60 godzin w formie zajęć stacjonarnych dla 1 grupy szkoleniowej 16-osobowej.

W szkoleniu przewiduje się udział co najmniej 2 informatyków z naszej szkoły.

  1. IV.Szkolenie z zakresu algorytmiki lub programowania.

Zadanie 9 Typ 3d Program rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów poprzez naukę programowania - kurs szkoleniowy dla nauczycieli informatyki i matematyki

Szkolenie będzie trwało 150 godzin w formie zajęć stacjonarnych dla każdej grupy szkoleniowej 16-osobowej. W sumie zaplanowano 300 godzin.

Program szkolenia (150h) dla pierwszej grupy powinien uwzględniać poniższe zagadnienia:

  1. I.algorytmika w szkole ponadgimnazjalnej:
    1. nauczanie programowania przez matematykę,
    2. rozwijanie wyobraźni i kreatywności – myślenie matematyczne;

Program szkolenia (150h) dla drugiej grupy powinien uwzględniać poniższe zagadnienia:

  1. II.podstawy programowania:
    1. jak w atrakcyjny i przyjazny sposób nauczać programowania w szkole ponadgimnazjalnej,
    2. teoretyczne i praktyczne aspekty programowania,
    3. nauka wybranych języków programowania.

W szkoleniu przewiduje się udział co najmniej 2 informatyków (150 h szkolenia) i co najmniej 2 matematyków (150 h szkolenia) z naszej szkoły.

Szkolenie przeprowadzane będą przez Trenerów firmy VULCAN.

Zapisy chętnych uczestników prowadzone będą przez Komisję rekrutacyjną w terminie do 12 kwietnia 2017 r. warunkiem zakwalifikowania się jest m.in. dostarczenie wypełnionych i podpisanych Kwestionariuszy., które wraz z wszelkimi niezbędnymi informacjami można uzyskać
u. p. S. Sokołowskiego.

Dyrektor szkoły.