Zespół Szkół Elektronicznych

im. Bohaterów Westerplatte w Radomiu

Technik programista
Uczniowie, którzy podejmą naukę na nowym kierunku oferowanym przez Zespół Szkół i Elektronicznych, zdobędą wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z kwalifikacji zawodowych w zakresie projektowania baz danych i stron internetowych oraz programowania i testowania aplikacji.
TECHNIK INFORMATYK
Podejmując naukę w zawodzie technik informatyk uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania oraz eksploatacji komputera i urządzeń peryferyjnych, projektowania i wykonywania lokalnych sieci komputerowych, administrowania tymi sieciami, projektowania baz danych i administrowania bazami danych, tworzenia stron www i aplikacji internetowych, administrowania tymi stronami i aplikacjami.
TECHNIK AUTOMATYK
Automatyka to dziedzina techniki i nauki, która zajmuje się zagadnieniami sterowania różnorodnymi procesami, głównie technologicznymi i przemysłowymi (zwykle bez udziału lub z ograniczonym udziałem człowieka).
TECHNIK MECHATRONIK
Podejmując naukę w zawodzie mechanik automatyki przemysłowej i urządzeń precyzyjnych uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania układów automatyki przemysłowej, montowania urządzeń precyzyjnych, uruchamiania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych, obsługiwania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych.
TECHNIK ELEKTRONIK
Podejmując naukę w zawodzie technik elektronik uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: instalowania oraz konserwowania urządzeń elektronicznych, użytkowania urządzeń elektronicznych, naprawy urządzeń elektronicznych.

TYDZIEŃ PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ W ZESPOLE SZKÓŁ ELEKTRONICZNYCH IM. BOHATERÓW WESTERPLATTE W W RADOMIU

W dniach 29 września – 3 października 2025 r. w ramach projektu Ministerstwa Edukacji Narodowej, w naszej szkole odbywała się ogólnopolska akcja Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej, zorganizowana i koordynowana przez szkolny Zespół Psychologiczno-Pedagogiczny.

Celem przedsięwzięcia było podniesienie świadomości uczniów w zakresie rozpoznawania i przeciwdziałania przemocy rówieśniczej, rozwijanie empatii, umiejętności komunikacji i współpracy, a także promowanie postaw opartych na szacunku i odpowiedzialności.

W ramach akcji przeprowadzono anonimową ankietę dotyczącą poczucia bezpieczeństwa w szkole, zajęcia integracyjne dla klas pierwszych oraz warsztaty profilaktyczne poświęcone tematyce przemocy, zachowań ryzykownych i radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Uczniowie aktywnie włączyli się w tworzenie plakatów promujących ideę życzliwości i przeciwdziałania przemocy, a także mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę w quizie „Cyberprzemoc – mit czy fakt?”.

Rodzice i nauczyciele otrzymali specjalnie opracowane „Ścieżki pomocy” oraz broszury edukacyjne, mające na celu wsparcie w reagowaniu na sytuacje trudne oraz rozwijające kompetencje wychowawcze. Akcja przebiegła zgodnie z planem, angażując całą społeczność szkolną – uczniów, nauczycieli i rodziców – we wspólne działania na rzecz budowania bezpiecznego, wspierającego i empatycznego środowiska edukacyjnego.

Organizatorzy zapowiadają kontynuację działań profilaktycznych, podkreślając znaczenie systematycznej pracy nad kształtowaniem pozytywnych relacji i kultury.

Zespół Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej:
Żaneta Oracka – psycholog szkolny
Kinga Maciejczyk, Agnieszka Kalita – pedagodzy specjalni
Izabela Kołdej – pedagog szkolny