Zespół Szkół Elektronicznych

im. Bohaterów Westerplatte w Radomiu

Technik programista
Uczniowie, którzy podejmą naukę na nowym kierunku oferowanym przez Zespół Szkół i Elektronicznych, zdobędą wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z kwalifikacji zawodowych w zakresie projektowania baz danych i stron internetowych oraz programowania i testowania aplikacji.
TECHNIK INFORMATYK
Podejmując naukę w zawodzie technik informatyk uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania oraz eksploatacji komputera i urządzeń peryferyjnych, projektowania i wykonywania lokalnych sieci komputerowych, administrowania tymi sieciami, projektowania baz danych i administrowania bazami danych, tworzenia stron www i aplikacji internetowych, administrowania tymi stronami i aplikacjami.
TECHNIK AUTOMATYK
Automatyka to dziedzina techniki i nauki, która zajmuje się zagadnieniami sterowania różnorodnymi procesami, głównie technologicznymi i przemysłowymi (zwykle bez udziału lub z ograniczonym udziałem człowieka).
TECHNIK MECHATRONIK
Podejmując naukę w zawodzie mechanik automatyki przemysłowej i urządzeń precyzyjnych uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania układów automatyki przemysłowej, montowania urządzeń precyzyjnych, uruchamiania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych, obsługiwania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych.
TECHNIK ELEKTRONIK
Podejmując naukę w zawodzie technik elektronik uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: instalowania oraz konserwowania urządzeń elektronicznych, użytkowania urządzeń elektronicznych, naprawy urządzeń elektronicznych.

 W dniach od 2 do 4 grudnia 2024 roku odbyło się drugie wirtualne spotkanie w ramach międzynarodowego projektu Erasmus+ pod tytułem Ecofootprint. W wydarzeniu uczestniczyli koordynatorzy oraz uczniowie Zespołu Szkół Elektronicznych, uczniowie i nauczyciele z Turcji, a także przedstawiciele instytucji z Niemiec i Włoch. Spotkanie miało na celu pogłębianie wiedzy o ekologii, a jego głównym tematem był ślad węglowy.

Spotkanie rozpoczęło się od przywitania uczestników przez koordynatorów oraz przedstawienia celów i harmonogramu projektu przez stronę turecką. Następnie odbyły się aktywności integracyjne, które stworzyły przyjazną atmosferę sprzyjającą współpracy międzynarodowej.

Kluczowym punktem programu były prezentacje uczniów, którzy w ciekawy sposób przedstawili kwestie związane z wpływem codziennych działań na ślad węglowy. Podczas dyskusji uczestnicy mieli okazję wymieniać się pomysłami oraz zaproponować rozwiązania ograniczające emisję dwutlenku węgla w różnych aspektach życia codziennego.

Spotkanie zakończyło się podsumowaniem i podkreśleniem znaczenia międzynarodowej współpracy w dążeniu do bardziej zrównoważonej przyszłości.

Koordynatorzy projektu: Magdalena Dygała i Iwona Tataryn-Jagielska