Zespół Szkół Elektronicznych

im. Bohaterów Westerplatte w Radomiu

Technik programista
Uczniowie, którzy podejmą naukę na nowym kierunku oferowanym przez Zespół Szkół i Elektronicznych, zdobędą wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z kwalifikacji zawodowych w zakresie projektowania baz danych i stron internetowych oraz programowania i testowania aplikacji.
TECHNIK INFORMATYK
Podejmując naukę w zawodzie technik informatyk uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania oraz eksploatacji komputera i urządzeń peryferyjnych, projektowania i wykonywania lokalnych sieci komputerowych, administrowania tymi sieciami, projektowania baz danych i administrowania bazami danych, tworzenia stron www i aplikacji internetowych, administrowania tymi stronami i aplikacjami.
TECHNIK AUTOMATYK
Automatyka to dziedzina techniki i nauki, która zajmuje się zagadnieniami sterowania różnorodnymi procesami, głównie technologicznymi i przemysłowymi (zwykle bez udziału lub z ograniczonym udziałem człowieka).
TECHNIK MECHATRONIK
Podejmując naukę w zawodzie mechanik automatyki przemysłowej i urządzeń precyzyjnych uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: montowania układów automatyki przemysłowej, montowania urządzeń precyzyjnych, uruchamiania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych, obsługiwania układów automatyki przemysłowej oraz urządzeń precyzyjnych.
TECHNIK ELEKTRONIK
Podejmując naukę w zawodzie technik elektronik uczeń uzyskuje wiedzę i umiejętności w obszarach branży elektronicznej: instalowania oraz konserwowania urządzeń elektronicznych, użytkowania urządzeń elektronicznych, naprawy urządzeń elektronicznych.

Oto relacja z zakończonego projektu WORLD TALKS. Projekt prowadzony przez wolontariuszy z organizacji AIESEC przy Uniwersytecie Warszawskim, trwał 5 dni (od 11 do 15 stycznia 2016 r.). Naszymi gośćmi byli Alma Crespi z Włoch i Caio Cesar z Brazylii. Prowadzili warsztaty językowo – kulturowe głównie z uczniami z klas drugich (2TE2, 2TE3, 2Ti 1 i 2Ti2), ale w czwartek mogli w nich uczestniczyć (i uczestniczyli) również uczniowie z innych klas. W sumie w projekcie wzięło udział ok. 180 uczniów.

Alma i Caio opowiadali i prezentowali filmy o geografii, kulturze, tradycji, jedzeniu, muzyce Włoch i Brazylii. Odpowiadali na pytania uczestników i rozmawiali z nimi, a wszystko, oczywiście w języku angielskim. Caio nie omijał trudnych tematów z jakimi borykają się mieszkańcy Brazylii tj. o wykluczeniu społecznym, biedzie i braku wsparcia socjalnego ze strony państwa. Lektorzy spotykali się z uczniami również po szkole, min. na finałowym koncercie WOŚP i na lodowisku. Bardzo nam dziękowali za miłe i ciepłe przyjęcie. Mówili, że pobyt w naszej szkole był najlepszy z dotychczasowych, a byli już w wielu innych miejscach w Polsce i oczywiście w innych krajach.

Dzięki warsztatom uczniowie mogli rozwinąć swoją wiedzę na temat prezentowanych krajów, zdobyć ciekawe informacje, np. iloma dialektami mówi się we Włoszech, co to są FAVELAs, czy zdobyć przepis na oryginalną włoską pizzę. Przede wszystkim zaś mogli wykorzystać w praktyce swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim.

Nasi goście mieszkali u uczniów: Bartka z 2TE3 i Dawida z 2TE2. Bardzo dziękujemy im oraz ich rodzinom za opiekę nad wolontariuszami. Mamy nadzieję, że nawiązali nowe, dobre znajomości i miło będą wspominać pobyt Almy i Caio w swoich domach.

Z niecierpliwością będziemy teraz czekać na kolejną edycję projektu w przyszłym roku szkolnym.

Koordynator projektu: Maria Mamczarz